Social og Familie, Myndighed Voksen søger socialrådgivere

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at arbejde med borgere med nedsat funktionsevne eller særlige sociale problemer? Er du fagligt stærk og nysgerrig og vil du via borgerinddragelse og helhedsorienteret indsats være med til at sikre, at borgerne opnår en selvstændig livsførelse? Har du lyst til at blive en del af et prioriteret område og en engageret afdeling, der lige nu arbejder målrettet på at udvikle og forbedre det specialiserede socialområde? Så er en hel flok dygtige kolleger klar til at tage i mod dig!

Vi er aktuelt i gang med en opnormering og mangler lige nu tre rådgivere. Vi kan blandt andet tilbyde vores rådgivere flextid, et sagsstal på 55 sager pr. rådgiver og fleksibel fredag, der indebærer, at som udgangspunkt vil være mulighed for at placere sin arbejdstid på ugens første fire dage og dermed skabe en fire dages arbejdsuge.   

Om stillingen:
Vi er en dynamisk kommune, der tror på, at stærke fællesskaber skaber trivsel sammen med borgerne. I Nyborg Kommune hylder vi fællesskaber, ambitioner, visioner og mod.

I starten af december afleverede BDO en rapport, der bygger på en gennemgang af hele det specialiserede børne- og voksenområde i Nyborg Kommune. Rapporten peger på specifikke udviklingsområder for afdelingen, og der er på denne baggrund vedtaget en omfattende udviklingsplan, som vil komme til at danne fundamentet for de kommende års kvalitetssikring af området. Denne plan skal udmøntes og forankres samtidig med implementering af recoveryorienteret tilgang. 

Du kan læse udviklingsplanen her. 

Det specialiserede voksenområde er forankret i Social og Familie, som udgør den ene halvdel af myndighedsområdet i afdelingen. Den anden halvdel er det specialiserede børneområde.

Familieafdelingen består af en myndighedsafdeling med for nuværende 13 socialrådgivere samt en afdelingsleder for myndighed, som vil være den, du refererer til. Den samlede myndighedsafdeling består af en Områdeleder for både børne- og voksenmyndighed, to afdelingsledere og en masse dygtige medarbejdere. Dertil kommer konsulenter og administrative medarbejdere, der er med til at understøtte udviklingen på hele området.

I Myndighed Voksen varetager vi opgaver på det specialiserede socialområde for voksne. Arbejdsopgaverne består af behandling af ansøgninger om støtte og hjælp efter servicelovens bestemmelser for borgere, som har en fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse, er socialt udsatte samt voksne med psykiatriske diagnoser eller som er psykisk sårbare og/eller har et misbrug, samt efterfølgende opfølgning på igangværende indsatser og løbende råd og vejledning.

Vi har stort fokus på at inddrage borgeren i alle sagsbehandlingens faser, og vi arbejder altid med udgangspunkt i en rehabiliterende og recoveryorienteret tænkning med øje for de muligheder, der ligger i borgerens eget potentiale, civilsamfundet og netværket.

Vi lægger vægt på, at du:

  • Er uddannet socialrådgiver
  • Har erfaring med eller nysgerrig på det specialiserede voksenområde
  • Er fleksibel i forhold til opgavevaretagelse
  • Byder aktivt ind i alle sammenhæng og samarbejder
  • Tager ansvar for og sikre en inddragende og konstruktiv dialog med borgerne med bevidsthed om, at de befinder sig i en følelsesmæssig vanskelig situation
  • Har en empatisk og anerkendende tilgang til borgerne, samtidigt med at du formår at varetage rollen som myndighed
  • Kan samarbejde tværfagligt
  • Kan agere i en politisk styret organisation
  • Er god til at formulerer dig på tale og skrift

Det er et krav, at du har kørekort.

Yderligere information:
Stillingerne er på 37 timer om ugen.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne for lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at der indhentes straffeattest inden ansættelse finder sted.

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Mette Overgaard tlf. 2116 5946 eller Områdeleder Christina Schultz tlf. 2127 0960.

Ansøgningsfrist 22. april 2024
Samtaler forventes afholdt 25. april 2024
Tiltrædelse 1. juni 2024 eller snarest muligt

Nyborg Kommune har indført røgfri arbejdstid. Politikken gælder alle ansatte og betyder, at det ikke er muligt at ryge i arbejdstiden. Rygepolitikken skal sikre, at alle ansatte i Nyborg Kommune kan færdes i et røgfrit arbejdsmiljø.

Du søger jobbet ved at trykke på knappen "Send ansøgning/Søg jobbet". Du udfylder den formular, der kommer frem. Her skal du også vedhæfte din ansøgning og CV.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=c98a1159)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Nyborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Nyborg Kommune - Social og Familie, Skrænten, 5540 Ullerslev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6026251

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet