BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at gøre en forskel for børn, unge og voksne i Nyborg Kommune?
Vi omorganiserer og søger to engagerede og kompetente afdelingsledere – en til Børn og Familie og en til Voksen - der har lyst til ledelse, kan skabe sammenhængskraft og sætte retning for afdelingen sammen med den overordnede myndighedsleder, vi også ansætter i forbindelse med omorganiseringen. I bliver altså et stærkt nyt ledelseshold, der sammen skal løfte myndighedsansvaret i tæt samarbejde med hinanden og alle de vigtige samarbejdspartnere i afdelingerne.
Vi har et dedikeret ønske om at blive endnu bedre til at sætte børn, familier og voksne forrest i samarbejdet. Den dedikation håber vi du deler med os.
I træder ind i en afdeling, som er under forandring ledelsesmæssigt, fagligt og organisatorisk.
I vil få en stor opgave i - sammen med den øvrige ledelse i Social og Familie at gå foran og vise vejen i samarbejdet over til de nye snitflader/samarbejdspartnere, der er opstået på baggrund af organisationsændringer.
Vi oplever, som i de fleste andre kommuner, en tilgang af familier og børn med komplekse problemstillinger. Vi ønsker at skabe et meget tæt samarbejde mellem udfører og myndighed, fordi vi tror på, at det vil hjælpe os til at finde gode og bæredygtige løsninger for familierne. Du skal derfor trives med det brede samarbejde og have lysten til at tage et medansvar for helheden.
Der er stor kompleksitet i opgaverne som medarbejderne løser og ledelsesmæssigt skal du med din egen faglighed kunne understøtte og sparre ind i svære dilemmaer og spørgsmål, som er en del af hverdagen i afdelingen.
Som afdelingsleder vil du have en nøglerolle i at:
- Lede og motivere dine medarbejdere: Du skal sikre et positivt arbejdsmiljø og understøtte faglig udvikling for dine medarbejdere.
- Sikre kvaliteten af vores ydelser: Du skal arbejde for at optimere sagsbehandlingsprocesser og sikre, at borgere får den rette støtte.
- Samarbejde med interessenter: Du vil samarbejde med relevante samarbejdspartnere såsom skoler, sundhedssektor og andre myndigheder.
- Overholde lovgivning og retningslinjer: Du skal sikre, at alle aktiviteter og beslutninger er i overensstemmelse med gældende lovgivning og kommunale retningslinjer.
- Afdelingsleder på børneområdet skal være med til at sikre implementering af Barnets Lov.
- Afdelingsleder på voksenområdet skal være med til at sikre omlægning til recovery-orienteret rehabilitering og det videre arbejde med implementering af VUM 2.0.
Vi tilbyder:
- En unik mulighed for at blive del af et nyt lederteam med alle de muligheder, der ligger i det og som du selv kan påvirke
- Et lederjob i en helt central afdeling, som rigtig mange mennesker samarbejder med - og er afhængig af fungerer optimalt
- En afdeling, der ligger fysisk sammen med mange af dine kolleger på beskæftigelses, unge og skole og dagtilbudsområdet.
- At du træder ind i en afdeling, der den kommende tid skal samarbejde med udførerleddet om at udvikle nye måder at tilbyde indsatser på til børn, familier og voksne.
Vi søger afdelingsledere med følgende faglige og personlige kvalifikationer:
- Erfaring med arbejdet i en myndighedsafdeling.
- En baggrund som socialrådgiver.
- Erfaring med personale ledelse eller ledelse af processer/projekter.
- Evne at stå stærkt i en kompleks hverdag med mange faglige dilemmaer.
- Mod til at tage ledelsesmæssige beslutninger, også de svære.
- Handlekraftig.
- Du skal kunne skabe en tydelig ledelsesmæssig og faglig retning.
- Gode kommunikationsevner, både skriftligt og mundtligt.
- Kendskab til lovgivning og god forståelse for relevant lovgivning og praksis på området.
Har du lyst til at være en del af vores team?
Yderligere oplysninger:
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne for lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at der skal forevises straffeattest inden ansættelse.
Har du spørgsmål vedrørende stillingen, er du velkommen til at kontakte direktør og konstitueret socialchef Lone Lorenzen på tlf. 6333 7702.
Ansøgningsfrist 14. november 2023.
Vi holder 1. samtaler 22. og 24. november 2023 og 2. samtaler i uge 50
Tiltrædelse 1. februar 2024
Som led i rekrutteringsprocessen vil der blive udarbejdet en personprofil med efterfølgende interview for de kandidater, der går videre til 2. samtale. Til dette formål videregives navn, telefonnr. og e-mail adresse til People Tools. Ansættelsesudvalget gennemgår resultaterne af personprofilerne før 2. samtale.
Du har mulighed for at søge én eller begge stillinger.
Vi ser frem til at høre fra dig og byde dig velkommen i Nyborg kommune.
Nyborg Kommune har indført røgfri arbejdstid. Politikken gælder alle ansatte og betyder, at det ikke er muligt at ryge i arbejdstiden. Rygepolitikken skal sikre, at alle ansatte i Nyborg Kommune kan færdes i et røgfrit arbejdsmiljø.
Du søger jobbet ved at trykke på knappen "Send ansøgning/Søg jobbet". Du udfylder den formular, der kommer frem. Her skal du også vedhæfte din ansøgning og CV.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=cc76c621)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Nyborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Nyborg Kommune - Social og Familie, Skrænten, 5540 Ullerslev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5935087